Szybkie odchudzanie? Nie tędy droga.

Niektórym wydaje się, że szybkie odchudzanie czyli redukcja tkanki tłuszczowej jest możliwa. Jest to błędem, ponieważ przy szybkiej utracie wagi organizm usuwa wodę i redukuje masę mięśniową. Paradoksalnie ilość tkanki tłuszczowej nie zmniejsza się. Komórki tłuszczowe jedynie się kurczą, ale ich ilość pozostaje taka sama.

Czemu więc po restrykcyjnej diecie na “liściu sałaty” i wyczerpujących ćwiczeniach stajemy się sfrustrowani, przestajemy mieć chęć do życia i mamy ochotę pochłaniać tony niezdrowego jedzenia? Ano dlatego, że odchudzając się w taki sposób doprowadzamy do wyjałowienia organizmu i skrajnego wyczerpania. Wtedy ciało desperacko domaga się, żeby uzupełnić wszystkie niedobory witamin i minerałów. To z tego powodu nie potrafimy opanować głodu. Jest to najkrótsza droga do efektu jo-jo. Po powrocie do dawnej wagi i nadrobieniu kilku kilogramów extra nasza frustracja zaczyna sięgać zenitu, popadamy w stany depresyjne i tracimy nadzieję, że cokolwiek może się jeszcze zmienić. Czy istnieje sposób żeby schudnąć zdrowo i skutecznie? Oczywiście! Wystarczy poukładać sobie w głowie co i  w jakiej kolejności należy zrobić.

Od czego zacząć odchudzanie?

Jak wiadomo “brzuch robi się w kuchni”, czyli bez odpowiednio dobranej diety możemy zaprzepaścić efekty nawet najsumienniej wykonywanych ćwiczeń. Odpowiednio zbilansowana dieta jest podstawą zdrowego odchudzania. Dlatego przed rozpoczęciem jakiejkolwiek aktywności w kierunku zrzucenia oponki warto wybrać się do dietetyka. Na pierwszej wizycie wypełniana jest ankieta, w której opiszesz swoje nawyki żywieniowe i styl życia, a także umieścisz przebyte choroby. Odbędzie się pomiar składu ciała, między innymi ilość tkanki tłuszczowej i masy mięśniowej. Zostanie też ustalony Twój wskaźnik BMI, czyli współczynnik powstały przez podzielenie masy ciała podanej w kilogramach przez kwadrat wysokości podanej w metrach, w celu ustalenia, czy waga jest odpowiednia do wzrostu. Zostanie też ustalone zapotrzebowanie energetyczne, czyli ile kalorii należy spożywać dziennie w odniesieniu do naszego trybu życia.

Zacznij uprawiać sport

Na dźwięk słowa “sport” słabniesz i zaczynają Ci się pocić dłonie? To błąd. Wielu ludziom, nie tylko Tobie, sport kojarzy się z nieprzyjemnym obowiązkiem. W większości przypadków jest to spowodowane nieprzyjemnymi doświadczeniami z zajęć wychowania fizycznego ze szkoły. Były to lekcje dosyć nudne, kojarzyły się tylko ze skakaniem przez kozła i rzutami piłką lekarską. Każdy mógł się poczuć zniechęcony i tylko kombinował jak się od tego wykręcić. Odczarujmy to!

Sport może być naprawdę fajny! Każdy może znaleźć coś dla siebie, od siłowni po inne zajęcia ruchowe, a jest ich cała masa. Jeśli kręci Cię taniec zapisz się do szkoły tańca, z pewnością wybierzesz dyscyplinę dla siebie. Jeśli chcesz połączyć taniec i aerobik wybierz zumbę, to naprawdę świetna zabawa. Aerobik sam w sobie też jest doskonałym wyborem. Jeśli nie lubisz ćwiczyć w grupie wybierz się na basen lub siłownię, trener z pewnością doradzi co i jak powinieneś robić.Chyba, że wolisz ćwiczyć w samotności. Możesz się wtedy zdecydować na nordic walking, jogging, jazdę na rowerze, czy po prostu wychodzić na długie spacery. Ale jeśli jesteś ciężkim przypadkiem i wcale nie masz ochoty ruszać się z domu, to istnieje też taka opcja. Za pośrednictwem internetu możesz ćwiczyć co i kiedy tylko chcesz w swoich czterech ścianach!

Jeśli wstydzisz się wyjść na basen, czy siłownię możesz się z powodzeniem przygotować do tego z youtube.

Twoje życie jest w Twoich rękach, nigdy nie jest za późno, żeby zacząć!